A stratégiai tervek pénzügyi megalapozása a vállalat létezésének és fejlődésének kulcskérdése – írja Varsányi Judit és Virág Miklós a Cégstratégiák piaci, pénzügyi megalapozása című könyvében. A vállalatok alapjának kérdéseivel már mi is sokat foglalkoztunk, különösen a transzferár meghatározás és a tömeges sms küldés útján folytatott marketing stratégiák, az sms kampányok kapcsán. Most nézzük, miért is fontos a vállalat pénzügyi megalapozottsága. Egy olyan cégre ugyanis, amely tőkeszegény ugyan, de piaci kilátásai igen jók, hosszabb távon feltétlenül lehet tőkeerős vevőt, befektetőt találni, de ha a cég napi működése finanszírozhatatlanná válik, rendszerint nincs mód és idő a stratégiai értékű és hatású megoldások kidolgozására és megvalósítására. Nem közömbös ugyanakkor az sem, hogy a kínálkozó finanszírozási források igénybevétele milyen áldozattal jár, és e tekintetben meddig terjed a vállalat tűrőképessége. Ezért van szükség a vállalat pénzügyi helyzetének és kilátásainak dinamikus szemléletű tervezésére a stratégiában.
Stratégiai megfontolások
A finanszírozási kérdések fontossága más oldalról vetődik fel a stratégiai akciók megvalósítása szempontjából. Egy vállalat életében bármely nagy horderejű változás komoly áldozatokkal jár, s az áldozatok egy részének közvetlen, más részének közvetett pénzérték tulajdonítható.
A cégstratégiák finanszírozási szükségletét, és annak szerkezetét az egyes stratégiai akciók által igényelt erőforrástöbblet jellege, nagysága és értéke határozza meg. |
Egyes akciótípusok (különösen a marketingakciók) zömében emberi erőforrást igényelnek – ez esetekben az igényelt tudástöbblet, szervezési és más energiák finanszírozási igénye jelentkezik többletbér, megbízási alvállalkozói díjak, reklámkiadások stb. formájában. A mobil marketing kampányok során, csupán a csoportos sms küldés díját kell kifizetnünk, nem merül fel egyéb anyagköltség. Más akciók anyag- és szállításigényesek, ráadásul a létesítés fáziskiadásait meg kell előlegezni, gyakran hónapokkal azelőtt, hogy a gyártás felfutása elindulna.
- Az sms kampány értéke a cégek marketing tevékenységében
- Cégek honlapjának mobilmarketing optimalizálása.
A versenyképes üzleti modell kialakításához ismernünk kell a Cégstratégia és finanszírozás fogalmát, valamint a cégstratégia, marketingkampány, stratégia, cégek finanszírozása, marketing akciók fogalmakat.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.