A vállalatok cégek költségvetésében az adó befizetése és a transzferár meghatározása után előfordul, hogy nincs elegendő forrás például a marketing kampány lebonyolítására. Ilyenkor merül fel, hogy bizonyos kiadásokat faktorálás útján fedeznének. Természetesen erre tömegesen nincs mód, mégis nagy öröm, amikor jön a banktól a jóváhagyó SMS.
Mi a faktorálás?
A faktorálás egyszerre jelentheti a rövid lejáratú követelés biztosítását, az ezzel kapcsolatos szolgáltatást és a követelés tényleges beszedéséig finanszírozást. A faktorálás ugyanakkor nem a követelés megvásárlását, hanem annak az exportőr részéről a faktorra való eredményezését jelenti. Ezen üzletág tehát a bankári biztosítékkal nem fedezett, kereskedelmi számlákba foglalt, pénzkövetelésre szóló engedményezés. A faktorálás mindazon rövid lejáratú követelések folyamatos eredményezését jelenti, amelyek áruk szállításából, szolgáltatások nyújtásából erednek.
A faktorálás keretében a faktor arra kötelezi magát, hogy az alábbi szolgáltatások közül, úgymint
- főkönyvi számla nyilvántartása,
- kinnlévőségek behajtása,
- vevő cégkockázatának átvállalása,
- finanszírozás
legalább kettőt szerződésbe foglalt kötelezettségként, szolgáltatásként biztosít megbízója számára annak ellentételezéseképp, hogy megbízója a kereskedelmi szerződésből fakadó követelései behajtásának jogát reá, azaz a faktorházra engedményezze.
Ez annyit jelent, hogy ha egy cég már elindította a termelést, egy megkötött szerződés teljesítése végett, akkor a fizetésig igénybe veheti a bankok által biztosított faktorálást, mely összeget akár marketing kampány indítására is fordíthatja, hogy így növelje a profitot.
Lehetséges-e a cégek számára a marketing költségeket faktorálni? Van rá lehetőség, de meg kel vizsgálni a faktorálás, faktoring, marketing kampány, sms kampány, üzenet küldés, export, bank kérdésköröket.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.