Mobilmarketing kampánystratégia - a forfetírozás mint piaci marketing stratégia - diszkontkamatláb tartalom - opciós jutalék
Három főbb költségelemet kell megemlíteni:
- a diszkontkamatlábat,
- a rendelkezésre tartási jutalékot és
- az opciós költségeket.
A diszkontkamatláb
A diszkontkamatláb mértéke több tényezőtől függ. Ezek közül a legfontosabb, hogy milyen devizában és az üzleti stratégia szempontjából milyen hosszú időszakra történik a finanszírozás. A forfetőr abból indul ki, hogy ő milyen piaci kamatok mellett tudja magát refinanszírozni és a verseny figyelembevételével mennyit tud az ügyleten keresni. Mivel a forfetírozás a legtöbb esetben USA-dollárban, Euróban, angol fontban, svájci frankban történik, így ezen devizák piaci kamatlábából kell kiindulni. Tekintve, hogy a piaci kamatlábak az egyes devizák esetében a kölcsönös lejárati időtartamától függnek, így azt kell elsőként meghatározni, hogy a váltósorozatnak, melyet diszkontálni kívánunk, mennyi az átlagos futamideje.
A nagyobb bankok, forfetőrök a forfetírozási kamatlábakat általában bankári diszkont %-ban kifejezve, havonta teszik közzé.
A rendelkezésre tartási jutalék (commitment fee)
Gyakran előfordul, hogy forfetírozási kötelezettség vállalása a forfetírozás megvalósítása között esetleg több hónapos időszakra kell számítani. Így van ez a már említett versenytárgyalások esetében is, melyeknél az exportőr ajánlatának elfogadása és a szállítás megvalósulása között hosszú hónapok telhetnek el. Amennyiben az exportőr azt kívánja, hogy a forfetőr ezen időtartamra vele szemben kötelezettségben legyen, úgy a forfetőr számára rendelkezésre tartási jutalékot kell fizetnie. Ennek mértéke 0,5-1,5% között szokott mozogni.
Az opciós jutalék (option fee)
Opciós jutalék arra az időszakra illeti meg a forfetőrt, amikor még az sem biztos, hogy az exportőrnek egyáltalán birtokában lesznek-e olyan váltók, melyeket később forfetíroztatni akar. Amennyiben viszont lesznek, úgy fennáll a szándék a forfetíroztatásra és ezt a forfetőr vállalja. Az opciós díj a szóba jöhető váltók névértékének 1/8%-a szokott lenni, ami meglehetősen magas összeg.
Diszkont adatbázis létrehozása laptopra. A forfetírozás megjelenő költségei a forfetírozás, emellett az opciós jutalék, és legalább ennyire fontos a mobiltelefonos kampány, sms-kampány, sms marketing, jutalék, banküzlet, diszkonkamatláb, tartalom marketing, laptop eladási online stratégia. A forfetírozás a 15. század elejérő származik. A hagyományosan hat hónapos napos hitelek helyett az importőröknek hosszabb futamidejű hitelekre lett szükségük, hogy a számítástechnikai és a hardver gyártói ágazatba invesztálhassanak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.