Nyereséget szolgáló árpolitika
A ráfordítások és a bevételek közötti különbséget maximális szinten akarják tartani. Nagy a kockázat, mert a piachoz nem alkalmazkodik.
A piaci részesedésre épülő árpolitika
Cél a piaci részesedés növekedése. A piac folyamatosan nő, ha az árbevétel a növekvő piac mellett állandó, ha a részesedés csökken, akkor további marketingre van szükség.
A stabilitást szolgáló árpolitika
A termék vagy szolgáltatás ára úgy kerül kialakításra, hogy az az adott áron a lehető leghosszabb ideig legyen piacon tartható. Ez a hosszú távú árpolitika.
Marketing kommunikáció
A marketing kommunikáció az a tevékenység, ami segít eladni valamit.
A marketing kommunikáció az eladó valamennyi erőfeszítésének koordinációja annak érdekében, hogy a kiválasztott értékesítési úton befolyásolja, könnyítse az áruk és szolgáltatások elfogadását.
A marketing magában foglalja:
- a reklámozást
- az eladás ösztönzését
- a személyes meggyőzést
- a közösségkapcsolatokat
A marketing alapfunkciói:
- figyelemfelkeltés
- tájékoztatás
- hatás
- magatartás – változtatás
- cselekvésre ösztönzés
- meggyőzés
- jó hírnév kialakítása és fenntartása
A reklámok jellemzői:
Személytelenség – a reklám mindig nagyobb közönségnek szól, a kommunikáció nyilvános.
Tömegszerűség – a reklám mindig tömegesen jelenik meg.
Irányultság – a befogadók közvetlenül nem tudnak visszajelezni.
Azonosíthatóság – a reklámozó mindig azonosítható.
Szükségesség és vitathatóság – a reklám szükségessége a társadalom adott fejlettségi szintjén alig vitatható, de mérete, formája, tartalma, haszna, etikussága, stb. általában vitára ad okot.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.