Fölösleges kibúvókat keresni: a transzferár nyilvántartást el kell készíteni. Ez alól 2012. január 1-ig csak néhányak tartoznak kivételek közé. Mit jár a cégnek, aki nem készít nyilvántartást?
Amennyiben a fenti kivételek egyikébe sem tudjuk a vállalkozásunkat besorolni és van olyan belföldi, vagy külföldi kapcsolt vállalkozásunk, amellyel bármely tranzakciót bonyolítunk, akkor foglalkoznunk kell a transzferár nyilvántartás problémakörével, ha nem szeretnénk nagyon könnyen jelentős mulasztási bírság összegeket ajándékozni az adóellenőröknek egy esetleges adóvizsgálat alkalmával.
Mely vállalkozásoknak nem kell transzferár-nyilvántartást készíteniük?
Akik az adóév utolsó napján kisvállalkozások, amelyek összes foglalkoztatotti létszáma 50 főnél kevesebb, és éves nettó árbevétele, vagy mérlegfőösszege nem haladja meg a 10 millió eurót, ha a vállalkozásban az állam, vagy önkormányzat tulajdoni részesedése nem haladja meg a 25 százalékot. Ilyen kivételnek minősül még a közhasznú, kiemelten közhasznú nonprofit gazdasági társaságok is, és az az adózó, amelyben az állam az önkormányzatok nem tartoznak ide többségi befolyással rendelkezik.
Ennek a gondolkodásnak a keretében kell a 2012. január 1-je utáni határidejű transzferár nyilvántartások esetében alkalmazható adminisztrációs könnyítéseket is értékelni, melyeket a 22/2009. (X. 16.) PM rendeletet módosító 54/2011. (XII. 29.) NGM rendelet tartalmaz. Küzdjük le tehát magunkban az ellenérzést, és próbáljuk a pozitív oldaláról szemlélni a nyilvántartás készítési kötelezettséget, hogyan tudjuk a legjobbat kihozni belőle, józanésszel.
(forrás)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.